18/10/2010

Püsiva palve jõud

17. oktoobri jumalateenistus

"Kiidetud olgu Issand, sest ta on kuulnud mu anumise häält! Issand on mu tugevus ja mu kilp, tema peale lootis mu süda ja ma sain abi!" Ps 28:6-7



Jumalateenistus algas lauludega: "Palveta puhkeval koidul..." ja "Kiida nüüd Issandat minu süda..." Alguspalve tegi Jaan Lepik. Seejärel lauldi: "Armsaim paik mul, Jeesus Sinu juures..."
Erli Lepik luges kaks palveteemalist luuletust ning Mairi Meiusi tõi kogudusele tervitusi Coloradost. Seejärel lauldi ühiselt: "Kui õnnis ma Jeesuses olen...", "Vii mind kõrge kalju peale..." ja "Issand, oh õpeta paluma mind..."

Pastor Joosep Tammo kõneles Luuka 18:1-8 alusel püsiva palve jõust.
On olukordi, kus meil on tunne, et Jumal ei kuule meie palveid. Just seda tundsid kristlased esimeste suurte tagakiusamiste ajal, mil evangelist Luukas oma evangeeliumi kirjutas. Nüüd ta tuletab oma kannatavatele usukaaslastele meelde Jeesuse sõnu lesknaisest ja ülekohtusest kohtunikust.

Kuigi see kohtunik "ei kartnud Jumalat ega häbenenud inimesi", tuli ta lesknaise tungiva pealekäimise peale talle siiski vastu. Jeesus ütleb: "Kas siis Jumal ei peaks muretsema õigust oma valituile, kes Tema poole kisendavad päevad ja ööd, ja kas ta peaks viivitama neid aidates? Ma ütlen teile: küll Ta muretseb neile kähku õigluse!"
Kindlasti on meie elus palvekuulmisi, mis saabusid kähku ja on palveid, mis ootavad veel vastuseid. Keegi on öelnud: "Jumal proovib meie usku, et meie saame Tema ustavust proovida."
Püsiv palve kujundab meie usaldust Jumala vastu. See näitab, et me arvestame igal aal ja kõikjal Jumalaga. Palve läbi tuleb Jumal meie ellu.
Püsiv palve ei suru Jumalale oma tahtmist peale. Ta otsib Jumala õigust, Tema tahet.
Püsiv palvetaja ei mõtle ainult iseendale, vaid ka kaasinimestele ja ühiskonna vajadustele tervikuna.
Püsiv palve muudab meie iseloomu ja olemust ning kasvatab meid inimeste ja kristlastena. Me muutume osavõtlikeks, meie suhted kaasinimestega süvenevad ja rikastuvad. Julgustatuna tollest lesknaisest palvetagem ikka püsivalt ja usus!


Jumalateenistuse lõpuks kõlas ühislaul: "Julge ma Päästja hõlmas..."

Järgnes koguduse üldkoosolek.

No comments:

Post a Comment