10/01/2011

Kolmekuningast - Jeesuse ristimispühani.


"Sina oled mu armas poeg!"
Mt 3:13-17

"Sinu heldus Issand olgu meie peal, nõnda nagu me ootame Sind!"
Ps 33:22

Kolmekuningapäeval kogunes kogudus aasta esimesele palveteenistusele, mis lõppes ühise kohvijoomisega ja koguduse kuuse väljaviimisega.

Anni Lepik ja Rosette Stamm

Palveteenistus

Kohvilaud

Pühapäeval, Jeesuse ristimispühal alustas kogudus lauludega "Ma tõstan oma silmad taeva poole..." ja "Su nimi Jeesus armas on..." Seejärel tegi Astrid Kirves alguspalve. Lauldi "Rohkem korraga ei maksa võtta..." ning tunnistas Johannes Eenjärv. Ta kirjedas patulangust, selle tagajärgi praegusele maailmale ja uue taeva ja uue maa tõotust. Õnnitleti sünnipäevalapsi Villi Vinki ja Peter Lepikut ja lauldi neile "Las Jumala seada kõik su elupäevad..." Ohvrilauluks lauldi "Oh, et ma Sinu sarnaseks saaksin..." ja "Võta Päästja juurde jääda...."

Astrid Kirves teeb alguspalve

Thomas Kirves saadab orelil

Johannes Eenjärv kõneleb uuest taevast ja uuest maast.


Pastor Joosep Tammo jutlustas Mt 3: 13-17 alusel Jeesuse Kristuse ristimise tähendusest kristlikule usule üldse ja meile isiklikult.

Tänane evangeelium kõneleb Jeesuse Kristuse ristimisest. Ikka ja jälle on tõusnud küsimus: miks Jeesus - Jumala Poeg - lasi end Ristija-Johannese poolt meeleparandusristimisega ristida? See küsimus on ka Ristija-Johannese huulil. Jeesuse vastus on: "Nõnda on meile kohane täita kõike õigust." Jumala Poeg sai inimeseks ja ei olnud siin maa peal mingi imeline erand, vaid tõeline inimene nagu sina ja mina. Ta polnud nagu Napoleon, kes pani ise omale keisrikrooni pähe. Ei, Ta astus kõigi meeleparandajatega Jumala riigi ootajate teele.
Vastusena sellisele kuulekusele kõlab taevast Isa hääl: "See on minu armas poeg, kellest mul on hea meel!" Meiegi ristimisel ütles meie Taevane Isa: "Sina oled mu armas poeg ja tütar, kellest mul on hea meel." Kõik see, mille olime meeleparanduses ja uuestisünnis läbi elanud, sai korraga kindla kuju. Meie vana loomus jäi vette ja me tõusime Jumala tõotuste kindlale pinnale. Meiegi kohta kehtib nüüd Jeesuse tõotus: "Vaata, mina olen iga päev teie juures ajastu lõpuni!"
Jumala tee kõige kaunim saladus seisneb selles, et Ta ei lase meid üksi minna. Jumala lastena on meil vennad ja õed - inimesed, keda meie vajame ja kes meid vajavad. Meid ei kastetud mitte ainult ristimisvette, vaid ka kogukonda, mille nimeks on Kristuse Kogudus. Ja see, mida me oleme teinud oma vähematele õdedele ja vendadele, oleme Talle teinud!


Lõpuks laulab kogudus: "Me Jumal on see varjupaik..."

No comments:

Post a Comment