06/09/2010

Õnnistuse hind

"Kui kallid on mulle Sinu mõtted, oh Jumal!
Kui väga suur on nende arv!" Ps 139:18

Pühapäevane teenistus algab juba laupäeval kiriku ja selle ümbruse koristamisega.
Erna Kirves ja Markus Kirves hoolistevad selle eest, et pühapäeva hommikul võiksid kõik rõõmsa meelega kaunisse pühakotta astuda.

Kirikutee võib olla vahel ka nii säravalt paljutõotav. Vaade Vancouveri südalinnale.

Kuu esimesel pühal on meid rohkem.
Rõõm on tervitada koguduse keskel Annika ja Don Kochi Calgaryst.

Kogudus laulab teenistuse alguseks: "Isa taevas me austame sind..." ja "Armsalt kõlab nimi Jeesus..." Seejärel loeb pühakirja ja teeb alguspalve Villi Vink ning kõlab laul "Vii mind kõrge kalju peale..." Johannes Eenjärv tuletab oma tunnistuses meelde Jeesuse sõnu: "Ärge muretsege!" Pärast kõlab ühislaul: "Ükspäinis jah Jumala juures..."

Teadetes ütleb pastor J.Tammo, et möödunud on 40 päeva Vancouveris viibimisest ja tänas kõiki, kes on aidanud siinsesse ellu sisse elada. Järgmisel pühapäeval tähistab kogudus oma 58. aastapäeva. Kogudus on noor, kuid on veel nooremaid. 5. septembril alustas Tartus uus 3D Kogudus, selle eestvedajaks ja juhiks on Jakob Remmel.
Seejärel pandi kokku tänuohver ja lauldi: "Jeesusele tahan tuua..." ja "Kas olen ristivõitleja..."


Pastor Joosep Tammo jutlustas Lk 14:25-35 aluseks võttes Jeesuse järgimise ja sellega kaasnevate õnnistuste hinnast.
Suurt rahvahulka nähes ütles Jeesus: "Kes ei kanna oma risti ega käi minu järel, see ei või olla minu jünger." - Me kõik tahaksime kogeda Jumala õnnistusi ja näha oma elus tema imesid. Kuid Jeesus tuletab meile meelde, et võidukal ja mõjukal usuelul on ka oma hind. Vahel on selleks hinnaks pinged ja mittemõistmine perekonnas. Teinekord tuleb loobuda südame külge kasvanud varandusest. On hetki, kui meile tundub, et Jeesusele järgnemine on nagu torni ehitamine või ülekaaluka vaenlase vastu minek. On loomulik, et see hind võib tunduda lootusetult suurena ja hirmuäratavana. Jeesus ei soovi, et me hõljuksime illusioonides. Tema pilk vaimulikule elule on realistlik.
Samas lohutab meid teadmine, et Ta on Hea Karjane, kes katab meile laua vastaste silma all. - Suurim ja viimne vastane on surm. Jättes taevase au, saades inimeseks ja surres meie eest, on Ta võitnud surma ja kinkinud meile uue elu.
Meie osa õnnistuste ja võiduka usuelu hinnast võrreldes Jeesuse omaga on vaid mõtteline. Ärgem kartkem oma osa, oma risti! Jeesus annab meile jõu teenida Taevast Isa ja kaasinimesi.
Öelgem: Ma ei anna alla! Ma ei lähe tuimaks. Ma olen otsustanud järgida Jeesust! - Minu elu torn saab kord Tema abiga valmis! Eluvõitlus võidetud!
Järgnes Issanda surma mälestamine.
"Teid pole lunastatud kaduvate asjadega, hõbeda või kullaga teie tühisest esiisadelt päritud eluviisist, vaid Kristuse kui laitmatu ja puhta Talle kalli verega." 1 Pt 1:18-19

Pärast ühist tänu kõlas lõpulaul: "Nüüd Päästja juurde jäägem..."

No comments:

Post a Comment