14/03/2011

Pühapäev, 13. märts 2011.a.


"Loo mulle Jumal, puhas süda,
ja uuenda mu sees kindel vaim!"
Ps. 51:12

Igale pühapäevale eelneb kohtumisi ja mõttevahetusi. Reedel oli pastor Joosep Tammo koos abikaasa Aimega külas Hiiumaa ja Eesti suurtel sõpradel Erich ja May Tõkkel. May oli katnud maitsva lõunalaua ja mõtted liikusid mööda Hiiumaa radu ja kogudusi. Oli tore vaimulik osadus.

Joosep Tammo, Erich Tõkke ja May Tõkke

May Tõkke ja Aime Tammo

Pühapäev oli kevadiselt vihmane, kuid koguduse osadus toob alati Jumala armastuse päikese südamesse. Alguseks laulis kogudus "On antud ustav ja kindel sõna..." ja "Oh kui helde on me Jeesus..." Pühakirja luges ja alguspalve tegi Astrid Kirves. Seejärel lauldi: "See sõnum on püha ja kallis..." Pastor Joosep Tammo rääkis olukorrast Jaapanis ja kodu-Eesti koguduste ühispalvest koos Rootsi Misjonikirikuga nende partnerkoguduste eest, mis jäid maavärina piirkonda. Seejärel palvetati kõigi maavärina ohvrite sugulaste ning eriti Jaapani kristlike koguduste eest.
Siis lauldi "Ükskord kui õhtu su ellu laskub..." Kuulati teated ning ohvri kokkupaneku ajal lauldi ühiselt "On sul ruumi Jeesusele..." ja seejärel "Kui olen ise nõder..."

Astrid Kirves teeb alguspalve

Tänupalve ohvri eest.

Pastor Joosep Tammo kõneles Jeesuse Kristuse kõrbekiusatustest. Mt 4:1-11

Paastuaja pühapäevade evangeelium juhib meie tähelepanu sellele, mis võiks meie suhet Jumalaga kahjustada või koguni hävitada. Jeesus oli ristimisel kogenud, kuidas taevas avanes ja hääl ütles: "See on minu armas Poeg, kellest mul on hea meel!" Mt 3:17 Jumala Vaim juhib nüüd Jeesuse neljakümneks päevaks kõrbe, kus saatan teda lõpuks kiusatustega ründab. Eks see ole meiegi kogemus, et alati kui me Jumala lähedust ja armu eriliselt kogeme, järgneb sellele mõni kiusatus või prooviaeg. Kõrbeüksinduses võib kohtuda Jumalaga, aga seal võib kohtuda ka kiusajaga.
See, millega saatan Jeesust kiusas, olid Messia tulekuga seotud rahvalikud ootused. Messias pidi lahendama igapäevase leiva küsimused ja majanduslikud mured. Ta pidi võtma poliitilise võimu ja tegema seejuures suuri imesid. Jeesus võidab need saatana pakkumised Jumala Sõna ja kuulekusega oma Isa vastu.
Saatan ütleb kahel korral: "Kui Sa oled Jumala Poeg..." siis tee kividest leiba, siis tee see ime! Sama küsimus kõlab ristil all: "Kui Sa oled Jumala Poeg, miks sa siis ristilt alla ei astu?" Jeesus aga ütleb: "Minu roog on see, et ma teen selle tahtmist, kes mu on läkitanud ja lõpetan oma töö." Jh 4:34
Isa tahtmine on, et meiegi Tema lastena kõnniksime inimeseksolemise ja ennastohverdava armastuse kitsast, kuid püha teed! Sellel teel me palume: "Ära saada meid kiusatusse, vaid päästa meid ära kurjast!" Seda teed ustavalt käies jätab saatan meid lõpuks rahule. Sellel teel teenivad meid inglid!

Pärast lõpupalvet lauldakse ühiselt "Ma Sulle, Jeesus tõotan..."

No comments:

Post a Comment