04/04/2011

Pühapäev, 3. aprill 2011.a.


"Issand on mu karjane,
mul pole millestki puudust."
Ps 23:1

Kevadhommikud on veel jahedad

Möödunud nädala suursündmuseks oli Herbert Kirvese 85. sünnipäev.
Sünnipäevalaps koguduse lillega kaunistatud peolaua taga.

Kevad on tõesti käes.
Kanada hanigi mõtleb, kuhu oma pesa selles suures linnas teha.
Jumala lastel seda muret pole. Jumala koda kutsub oma soojuse ja emakeelse lauluga igal aastaajal Jumalat kiitma ja tänama.

Jumalateenistuse alguseks laulab kogudus: "Tahan alata Sinuga Jeesus..." ja "Kui kaunis on Sind ülista..." Alguspalve teeb Anne Lepik. Seejärel lauldakse "Kui olen ise nõder..." Südame ja mõistuse vahekorrast räägib Villi Vink. Sünnipäevalapsele Herbert Kirvesele lauldakse "Vii Sina mind mu Õnnistegija..." Nüüd pannakse kokku ohver ja lauldakse "Kui mul oleks kõik..."

Anne Lepik teeb alguspalve.

Villi Vink tunnistab.

Pastor Joosep Tammo jutlustab täna sündinult pimeda tervendamisest Jh 9:1-9 alusel:

Õed ja vennad, me elame paljude küsimuste maailmas. Meid ümbritsevad õnnetused, looduskatastroofid, haigused, sõjad või muud saatuselöögid. Kõik need tekitavad küsimusi. Vahel aga kohtame lihtsalt pimedat kerjust ning tahtmatult kerkib meiegi huultele jüngrite küsimus: "Rabi, kes on teinud pattu, kas tema ise või ta vanemad, et ta on sündinud pimedana?" Jeesus näeb aga selle olukorra põhiküsimust selles, kuidas Jumala võimalused saaksid selle mehe elus avalikuks.
Jüngrite küsimus on inimlik - süü jagamise küsimus. Jeesus otsib aga Jumala võimalusi! Milliseid küsimusi esitame meie elu keeruliste väljakutsete palge ees? Kas on midagi, mis takistab meil nägemast Jumala plaane iseenda, oma pere ja ühiskonna elus?
Eelmisel pühapäeval kuulsime, kuidas Jeesus ütles Jaakobi kaevul Samaaria naisele: "Kes iganes joob seda vett, mida mina talle annan, ei janune enam iialgi, vaid vesi, mille mina talle annan, saab tema sees igavesse ellu voolavaks allikaks." Jh 4:14 Tänase evangeeliumi põhjal võiks öelda: "Kes iganes peseb oma silmi allikas, mille juurde Jeesus teda juhib, hakkab nägema elu Jumala valguses!" Õed ja vennad, me oleme päästetud ja ristitud, me oleme Taevariigi kodanikud. Elagem siis Jumala võimaluste valguses!
Palugem: Issand, valgusta meie silmi, et võiksime elada Jumala võimalustele kohast täisväärtuslikku elu!

Pärast jutlust lauldakse: "Päästja juurde tahan jääda..."

Jeesus Kristus ütleb: "Mina olen maailma valgus. Kes järgneb mulle, ei käi pimeduses,
vaid tal on elu valgus." - Paistku uue lepingu - Jeesuse Kristuse ennastohverdava
armastuse valgus, meie teele!

Pärast lõpupalvet lauldakse: "Ma mõtlen siin alati taeva peal..."

No comments:

Post a Comment